بین مطالب وب سایت جستجو کنید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
Mahdi Akbari
21:13
28 ارديبهشت 1389
تعداد بازدید از این مطلب: 79403
Mahdi Akbari
18:24
28 ارديبهشت 1389
تعداد بازدید از این مطلب: 1959
Mahdi Akbari
17:46
28 ارديبهشت 1389
نوشته شده توسط:rg.blogfa.con

 

سلام دوستان امروز :: نقد و بررسی بازی Ghost Recon  را براتون میگذارم که سومین  نقد و بررسی این وبلاگ است امید وارم خوشتان


 
تعداد بازدید از این مطلب: 2640
Mahdi Akbari
17:42
28 ارديبهشت 1389

باکس شات بازي:

 

    

:
زماني که بازي مافيا در سال 2002 پا به ميدان گذاشت همگان را مجذوب خود کرد.
گرافيک بسيار عالي(در آن زمان عالي بود) هوش مصنوعي خوب صداگذاري عالي و داستاني بشدت زيبا و درگير کننده

در مافيا 2 گرافيک بشدت عالي طراحي شده اين بازي به واقع يک اثر مهم براي نسل اينده ميباشد که واقعا نميتوان از ارش هاي فني و تکنيکي ان چشمپوشي کرد.
اگر چه بعد از سالها و ومدتها بلاخرهساخت اين بازي تاييد شد اما ما تنها يک تريلر ي ديدم که در آن آلمان به نمايش گذاشته شده بود.
به خاطر دو عامل و ارتباط انها با يکديگر ما ميتوانيم بفهميم که مقدار زيادي از بازي در حال آماده شدن است.
به گفته سازندگان داستان بازي پس از وقايع نسخه اول به وقوع ميپيوندد پس ميتوان فهميد که اين نسخه از بازي از نظر داستان هيچ ارطباتي با نسخه اول ندارد.
داستان بازي به گفته يکي از طراحان اصلي بازي راشل وينگاچ که در داستان نيز نقش مهمي را داشته چيزي فراتر از داستان نسخه اول MAFIA ميباشد.(بي صبرانه منتظرم که داستان بازي رو بفهمم).

 

***دار و دسته مافیا****

با کچک ترین اشتباهی شما تحت تعقیب پلیس قرار خواهید گرفت

داستان:
بازي با يک cutscene جالب سينمايي آغاز مي شود.در يک ايستگاه قطار،لوکوموتيوي توقف مي کند.چند لحظه بعد سربازي با سر و وضعي مرتب از لوکوموتيو خارج مي شود.اين Vito است،کارکتر شما.کسي که رفتن به جنگ را به زنداني بودن به جرم يک خلاف جزئي ترجيح داده.
حال او فقط بعد از يک ماه،به خاطر بستري شدن در بيمارستان در زمان جنگ به خانه بازگشته است هرچند که جنگ نيز در آخرين روزهاي خود به سر مي برد.همينکه Vito ايستگاه قطار را ترک مي کند،مردي تنومند که باراني اي بر تن و Tribly بر سر دارد او را ملاقات مي کند.اين مرد،دوست دوران کودکي Vito و شريک خلافکار او Joe است.
Vito از Joe درباره ي اينکه چگونه از آمدن او اطلاع داشته سوال مي کند و Joe در جواب مي گويد:"من خبرچين هاي خودمو دارم".اگر عنوان بازي شما را در جريان نگذاشته باشد،رفتار مشکوک Joe شما را در جريان بازي قرار خواهد داد_مافيا 2 بازي اي درباره ي خلافکارها،اخلاقيات سوال برانگيز و "ارتباطات" است.همينکه Joe و Vito ايستگاه را ترک مي کنند دو مأمور پليس با سوء ظني احتمالي آنها را زير نظر مي گيرند.

***با تاکسی خود را به مقصد برسانید***

گرافيک:
به گفته سازندگان گرافيک و جزئيات دربازي در حد بازي CRYSIS و شايد هم کمي بالتر باشد که چنين گرافيکي با اين جزئيات براي يک بازي Open World واقعا جاي تحسين دارد .
در طراحي محيط واقعا اوج هنر تيم سازنده را خواهيد يافت که انگار بافت ساختمان و خيابانها قابل لمس و کاملا برجسته است.
طراحي کارکترهاي اصلي بازي واقعا زيبا و هنري است طوري که ما در تريلر ديديم اجزاي صورت يکي از رئساي باند در هنگام خوردن يک تکه گوشت سر ميز شام به صورت بسيار بسيار بسيار طبيعي به حرکت در مي امد که باور ان براي خود من واقعا سخت بود.
طراحي مردم عادي هم کمي از کارکتر هاي اصلي ندارد و مردم نيز در بازي بسيار خوب طراحي شده اند از همه که بگذريم ميرسيم سر طراحي حيوانات احلي بله درست شنيديد در بازي حيوانات احلي همچون گربه و سگ و اسب و انواع پرندگان وجود خواهند داشت که طراحي انها نيز چيزي فراتر از نسل آينده ميباشد

طراحی فنی و هنری
همان طور که می دانید زمان بازی از دهه 20 به اواخر دهه 40 و اوایل دهه 50 تغییر کرده است. سازندگان خواستار ارائه یک کار جدید هستند و این شیوه را انتخاب کرده اند تا با قرار دادن گیمر در یک فضای متفاوت  به آنها در تجربه یک کار جدید کمک کنند. 20 سال فاصله زمانی کمی نیست و آنها معتقند دهه پنجاه یک استیل بی نظیر با موسیقی عالی و هنر خاص خود را دارد.

مافیا یک بازی تاریخی-رئالیستی دقیق است که سازندگان وسواس خاصی نسبت به این موضوع دارند. همه چیز دهه های 40 و 50 شهر نیویورک باید به دقت شبیه سازی شود. با توجه به آنچه که ما در نسخه اول دیدیم این کاملا طبیعی است و هواداران حتی انتظار بیشتری دارند. سازندگان مافیا هم در جواب اعلام کرده اند ما تا جایی پیش رفته ایم که علاوه شبیه سازی دقیق جزئیات محیط، شهر، مردم و وسایل نقلیه، اسباب و اثاثیه داخل خانه ها را هم شبیه سازی کرده ایم. مثلا اگر قرار باشد یگ یخچال در خانه وجود داشته باشد باید از لحاظ ظاهری و صدا دقیقا همان چیزی باشد که در دهه 50 وجود داشه است. ما دقیقا شما را در دهه 50 شهر نیویورک قرار می دهیم و این شبیه سازی در گیم پلی بازی هم تاثیر خواهد داشت.



 

با توجه به این که شهر نسخه اول (  Lost Heaven) و شهر نسخه دوم ) Empire City ) هر دو ازNew York الهام گرفته شده اند این سوال به وجود می آید که این دو شهر چه شباهت هایی را با هم خواهند داشت. با توجه به اینکه Empire City به طور کاملا مجزا و از بن طراحی شده است باید بگیم که هیچ شباهتی و بازی در یک شهر کاملا جدید جریان خواهد داشت. القای حس آن دوران و شبیه سازی شهر برای سازندگان بسیار مهم بوده است بنابراین آنها به نیویورک رفته و هزاران عکس را تهیه کرده اند و تحقیقات بسیاری برای طراحی تک تک مراحل انجام داده اند. آنها یک مجموعه شامل هزاران عکس از از ساختمان ها، اتومبیل ها، مردم و ... تهیه کرده اند که به گفته خودشان بیشتر از نیازشان هم هست. نکته دیگر اینکه مساحت Empire City در مایل مربع خواهد بود که این دقیقا همان مساحت Lost Heaven است با این تفاوت که فضاهای اطراف شهر و زمین های بایر Empire City نسبت به Lost Heaven کمتر است و در عوض خود شهر و ساختمان ها بزرگتر هستند و بیشتر فضای بازی را مناطق شهری اشغال کرده اند. دلیل اینکار اینست که داستان بازی بیشتر در خود شهر جریان دارد و کمتر به خارج از شهر کشیده می شود و سازندگان می خواهند با اینکار تمرکز خود را در طراحی شهر بگزارند تا هر چه بهتر آن را طراحی کنند.
شما هیچ صفحه لودینگی را هنگام گشت و گذار در شهر نخواهید دید حتی هنگام ورود و خروج به هر یک از 100 محیط  داخلی بازی مثل بارها، گاراج ها و ... که در شهر وجود دارد. همه این ها در دنیایی با تخریب پذیری بالا قرار دارند.

خیلی ها علت موفقیت و برتری مافیا نسبت به بازی های دیگر ژانر را ارائه یک سبک جدید و کاملا مجزا از سبک gta می دانند. با بدست آمدن اطلاعتی جدید از مافیا 2 برخی شباهت های سطحی و کوچک اما زیاد با gta iv مثل نحوه رفتار مردم در خیابان ها، تنوع خاص اتومبیل ها، فضاهای داخلی و ... مشاهده شد و این نگرانی را به وجود آورد که بازی از مسیر اصلی خودش منحرف شده باشد چیزی که هواداران اصلا دوست ندارند. اما وقتی از سازندگان در این باره سوال شد آنها موضوع را رد کردند و گفتند که مافیا از یک تکنولوژی و موتور کاملا مجزا از بازی gta بهره می برد و آنها هیچ معامله تکنولوژی با شرکت راک استار صورت نداده اند و صد در صد موتور بازی کار خود شرکت است. آنها حتی از هنرمندان و مهندسان خود ارائه موتور بهتر و قوی تر را خواسته اند و معتقدند اگر نگاهی به عکس های منتشر شده از بازی بندازیم هنر را به زیبایی درک می کنیم. هدف آنها همچنین ارتقا و برتری تمام جوانب گیم پلی از شوتر سوم شخص تا رانندگی نسبت به بازی های هم سبک است و سازندگان قول اینکه مافیا 2 در زمینه " هنر " خواهد شد را داده اند.

 

هوش مصنوعي:
از هوش مصنوعي بازي اطلاعات چنداني در دست نيست چون گيم پلي بازي هنوز به نمايش در نيامده اما فکر کنم همانند داستان بازي و گرافيک بسيار عالي و خوب از اب درآيد

تعداد بازدید از این مطلب: 2751
بازدید : 2751

صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 ... 7 صفحه بعد

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود